Drukarnia

 
Z branżą poligrafii wielkoformatowej jesteśmy kojarzeni już od kilkunastu lat. Rzeczywiście, przygodę z drukiem wielkoformatowym rozpoczęliśmy już 15 lat temu, kiedy to Agencja Promocji i Reklamy B52 uruchomiła pracownię druku oddając do dyspozycji Klientów jedną z pierwszych w Polsce, pierwszą w Trójmieście nowoczesną maszynę drukującą NUR.

Pod obecnym szyldem istniejemy od roku 2001. Szybki rozwój branży reklamy wielkoformatowej spowodował wzrost zainteresowania również innymi formami reklamy zewnętrznej. Nic dziwnego, skoro narzędzia te są efektywne. Przemawia za tym niski koszt dotarcia z przekazem do pojedynczego odbiorcy oraz możliwość oddziaływania lokalnego.

Technologia druku rozwija się szybko. Idąc za potrzebami Klientów, w historii naszej działalności niejednokrotnie przyjmowaliśmy nowe rozwiązania i decydowaliśmy się korzystać z różnych maszyn. Ten proces trwa. Dzięki temu, jako najbardziej doświadczeni na trójmiejskim rynku poligrafii wielkoformatowej, potrafiliśmy do marketingowej otoczki wokół tematu nabrać pewnego dystansu, a nasza oferta dla Klientów jest zgodna z ich oczekiwaniami, zarówno pod względem jakościowym (estetyka i bezpieczeństwo), jak i cenowym.

W chwili obecnej dysponujemy maszynami o różnorodnej charakterystyce, w technologii solwentowej i ekosolwentowej. Drukujemy zarówno obrazy o nieograniczonej niczym powierzchni w rozdzielczości 360 dpi, jak i mniejsze plakaty, gdzie Klient wymaga jakości fotograficznej (do 1440 dpi).

Do zastosowań zewnętrznych używamy maszyny wyposażonej w nowoczesny zespół głowic o jednej z najniższych w tej klasie maszyn kropli tuszu 15pl. Pozwala to na odwzorowanie szczegółów tak małych, że trudno je nawet dostrzec. Dzięki zaś zastosowaniu 8 głowic drukujących zyskujemy podwójną prędkość i jesteśmy w stanie zadrukować łącznie nawet 2500 m2 materiału na dobę, co znacząco podnosi naszą wydajność.

Do zastosowań wewnętrznych uruchomiliśmy ostatnio nową maszynę. Druk 10-ciokolorowy opiera się na rozszerzeniu zestawu atramentów C+M+Y+K o jasne odcienie lc+lm+gy/lk i kolor pomarańczowy (Or), w połączeniu z atramentami białym (Wh) i metalicznym (Ms). Rozwiązanie takie nie tylko znacznie poszerza możliwą do reprodukcji przestrzeń kolorystyczną (gamut), ale także daje możliwość wierniejszego odtwarzania kolorów spot (w tym pantone), z pominięciem ich konwersji do kolorów CMYK. Wszystko to umożliwia realizację zamówień niskonakładowych w konfiguracji kolorystycznych dostępnych do niedawna w technologiach pigmentowych i offsetowych.

Dzięki drukowi jasnymi odcieniami atramentów (lc, lm), a w szczególności dzięki użyciu atramentu szarego w systemie GSX (gy/lk), możliwe jest osiągnięcie apli oraz gładkich przejść tonalnych nieosiągalnych w konkurencyjnych rozwiązaniach ekosolventowych oraz lateksowych.

Wyodrębniony w palecie atramentów kolor pomarańczowy (Or) daje nowe możliwości w zakresie wiernej reprodukcji naturalnych odcieni kolorystycznych ludzkiej skóry.

Korzystanie w druku z palety kolorów metalicznych (Ms+kolor) pozwala wkroczyć w zupełnie nowe obszary komuniacji wizualnej. Czerpanie z tej technologii ograniczone jest jedynie kreatywnością autora grafiki, jednak najczęstsze tego typu aplikacje odnajdziemy w dekoratorstwie, aranżacjach wnętrz, a także w systemach identyfikacji wizualnej oraz szerzej, w materiałach firmowych jako elementy akcentujące.

Używamy mediów od renomowanych dostawców, w typach wyselekcjonowanych w ciągu wielu lat. Dzięki temu Klient ma pewność, że otrzymany produkt będzie trwały oraz prawidłowo wysycony kolorem.

Wydruki solwentowe są odporne na płowienie koloru w wyniku działania słonecznego promieniowania UV. Zadruk wykazuje się także odpornością mechaniczną, ponieważ zawarty w tuszu rozpuszczalnik wchodzi w reakcję z podłożem. Zbędne jest zatem laminowanie, chyba że wydruki będą wybitnie narażone na przetarcie lub inne uszkodzenia. W przypadku długoterminowych aplikacji na pojazdach stosujemy laminaty foliowe bądź płynne (także z funkcją antygraffiti). Naklejki podłogowe zabezpieczamy zaś bardzo wytrzymałymi laminatami podłogowymi.

Przy realizacji naprawdę wielkich formatów konieczne jest łączenie obrazu z kawałków (brytów). W przypadku materiałów winylowych (np. do ekspozycji na elewacjach budynków) jest to standardowa procedura wchodząca w skład konfekcji. Każdy wydruk uzbrajamy w oczka lub tunele, dzięki czemu możliwy jest estetyczny i trwały montaż wydruku.

Drukujemy na różnorodnych podłożach: winylach bannerowych typu frontlight, siatkach (największe realizacje), winylach do podświetleń backlight (np. do kasetonów), nie przepuszających światła blackout (np. do nośników roll-up), foliach monomerycznych, wylewanych, białych, przezroczystych, okiennych perforowanych one-way-vision, na materiałach tekstylnych: imitujących płótno malarskie canvas, materiałach flagowych, na materiałach z tworzyw sztucznych do prezentacji, a także na szerokiej gamie papieru: billboardowym blueback, papierach plakatowych o różnej gramaturze, papierze lub tworzywie PET do podświetleń (np. do nośników citylight). Na specjalne zamówienie Klienta jesteśmy w stanie sprowadzić każdy dostępny na rynku materiał.

Przykładowe realizacje znajdziesz tutaj.