Nośniki podświetlane

 
Użycie rozproszonego światła padającego na ekran nośnika od środka daje bardzo elegancki efekt, a informacja przekazywana za pomocą tego typu nośników kojarzy się z prestiżem i wysoką jakością.

Technologia wytwarzania nośników podświetlanych odzwierciedla wielką różnorodność form i zastosowań. W ramach tego sposobu doświetlania treści mieszczą się bowiem nośniki outdoorowe typu backlight, a także citylight czy wszelkiej formy szyldy (monoblokowe lub z liter przestrzennych).

Na etapie projektowania Klient przekazuje informacje dotyczące zastosowania, warunków na miejscu, częstotliwości wymiany grafiki (jeśli dotyczy) oraz ogólnych założeń budżetowych.

Sercem nośnika podświetlanego jest źródło światła. W reklamie stosuje się przynajmniej 3-4 rodzaje takich źródeł, jednak my, bazując na wieloletnim doświadczeniu, budujemy nośniki w oparciu o:

  • diody elektroluminescencyjne (LED): nowoczesne źródło światła, wysoka skuteczność świetlna, a zatem niskie zużycie energii, największa żywotność (rzadka ingerencja serwisu), możliwość umieszczenia na elastycznych paskach, dzięki czemu nawet najwęższe fragmenty są równomiernie oświetlone,
  • świetlówki: tanie i wciąż dość popularne źródło światła, z uwagi na kształt zastosowanie raczej ograniczone do pól prostokątnych, niska żywotność (oprócz świetlówek long-life), ale stosunkowo prosty serwis.

Sam ekran możemy wykonać z zadrukowanego materiału winylowego typu backlight (najczęściej przy zastosowaniach większych lub częściej wymienianych) bądź z płyty plexi oklejonej folią (zadrukowaną lub cięta ploterowo). Możliwe jest także zastosowanie lica z grawerowanych płyt plexi lub dibond.